11 Eylül 2016 Pazar

Uzun Bir Bisiklet Yolculuğumu Yapmak İstiyorsun ? Nereden Başlayacağın Konusunda Bir Fikrin Yokmu ? Burada Bütün Sorularına Cevap Bulacaksın.

Bu blok oluşturma girişimim tamamen herkes gibi gezdiğim gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak.Fakat ben bu durumu biraz daha ince eleyip sık dokumak istediğim için ayrıntılara daha çok yer vereceğim.Nereleri bisikletle gezmeli,Nasıl rotalar çizmeli,rotaları çizerken nelere dikkat etmeli gibi bir çok sorunun cevabını bulunabilmeniz için buradayım.Bu işin zorluklarını ve zorlukları en kolay biçimde nasıl aşabileceğimizi de aktaracağım.İlk önce 7 ağustos tarihinde Ordu-Trabzon rotamızı sizlere öyküleyeceğim ve yaşadığımız sorunlar karşı oluşturduğumuz alternatifleri aktaracağım.


*

Rota Nasıl Çizilmeli ? Neleri Göz Önünde Bulundurmalı ?

Öncelikle bu başlık için söylenecek çok şey var ve bir yerden başlamak gerektiğini düşünüyorum.Bir rota çözecekseniz ve bu rotayı bisikletle kat edecekseniz çoğu etkeni göz önünde bulundurmanız gereklidir.Öncelikle çizeceğiniz rotanın yollarının ne kadar yokuş olduğunu sizi ne derece  yoracağını ve bunun gibi absürt kaygıları silin atın kafanızdan.Doğru bisikletle doğru tercih edilmiş bir yolda sınır sizsiniz bunu asla unutmayın arkadaşlar.
Çizeceğiniz rota sizin istediğiniz bir rotaysa artık ne kadar zor bir çizgi olduğunun bir önemi yoktur.Anlayacağınız iki nokta arasında ne kadar zor yollar ve yokuşlar olduğunu hesaba katmamanızı tercih ederim. Tabi ki göz önünde bulundurulması gereken önemli konular var.Çizdiğiniz rota Türkiye sınırları içerisindeyse kara yollarının bisiklete ne kadar elverişli olduğunu değerlendirmenizi öneririm.Bazen dar yollar ve tek yönlü tünellerle karşılaşabilirsiniz ve buda sizin o tünelde sıkıştırılmanız demektir.Eğer rotanız dahilinde sizin için yeteri kadar geniş bir alan bulunmuyorsa o rota dahilinde bulunan başka alternatif yolları denemeniz gerekmektedir.Öyle bir seçeneğiniz yoksa ve tek şeritli dar bir yoldaysanız o bölgeden trafiğin sakin aktığı zamanlarda geçmenizi tavsiye ederim.Bir diğer konuda rotanızı mümkün olduğunca basit tutmanızdır.Rota her ne kadar değişken olursa tura adaptasyonunuzda o kadar zor olur.Güzergah ve plan değişikliği yapmanızı asla önermem.Çünkü siz bir plana sadık kalmazsanız o planda size sadık kalmaz ve bir sürü problem yaşarsınız.Çizdiğiniz rotanın güvenlik çemberi içerisinde olmasını tavsiye ederim.Medeniyetten yoksul bir rotada bir sıkıntı yaşarsanız çözüm çemberiniz çok daralır ve biliyorsunuz ki herkes sizin kadar mecera perest değil illegal amaçların kurbanı olabilirsiniz.Örneğin gasp.Evinizi bisikletinizin üzerinde taşıyorsunuz ve bu da demek oluyor ki gasp eden kişinin istisnasız her şeyini almaya çalışmasıdır.Bu önemi şeylere dikkat ettiğiniz ve geniş kara yollarını kullandığınız sürece rota size asla bir sıkıntı çıkarmayacaktır . Tünelleri göz önünde bulundurursak çok korkulacak bir şey olmadığını belirtmek isterim.Sizin dikkat etmeniz gereken tek şey tünelin mümkün olduğu kadar en sağını kullanmaktır.Bunun dışında tünel zevkli bir şeydir çünkü hava akımı gidiş yönüne paralel ilerlediği için bisikletinizde o anki koşullara bağlı geçici performans artışı yaşarsınız ve buda güzel bir his veriyor.Rotalar için diyebileceklerim bu kadar.Bir dahaki sefere bisiklet seçimi hakkında konuşacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder